Fendt postanowił w niecodzienny sposób uhonorować ciężką pracę rolników i podczas targów The Great American Farmers Market 2025, które odbywały się w dniach 3–8 sierpnia w Waszyngtonie (USA), zaprezentował pokryty lakierem w złotym kolorze ciągnik Fendt 1167 Vario MT. Na maszynie widnieje napis „Z dumą wspieramy naszych amerykańskich rolników”.
– Ten złoty ciągnik jest hołdem dla odporności rolników, ich innowacyjności i kluczowej roli, jaką odgrywają w wyżywieniu świata – powiedział Mike Long, wiceprezes Fendt North America. – Dlaczego wybraliśmy złoty kolor? Nawiązuje on wprost do naszego programu obsługi klienta Gold Star, wedle którego każdy nasz produkt objęty jest trzyletnią pełną gwarancją obejmującą konserwację i przeglądy.

Maszyna była prezentowana bezpośrednio na tle Kapitolu Stanów Zjednoczonych. Po targach została przetransportowana do fabryki w Jackson w stanie Minnesota, w której została wyprodukowana. Pod koniec sierpnia ponownie będzie prezentowana szerokiej publiczności. Okazją będzie wystawie Farm Progress Show 2025.

Fendt 1167 Vario MT to najmocniejszy ciągnik tej marki, który dysponuje mocą 673 KM. Napędza go sześciocylindrowy MAN o pojemności skokowej 16,2 litra. Moment obrotowy dochodzący do 3100 Nm przenosi przekładnia bezstopniowa. Traktor został wyposażony w unikalny system zawieszenia SmartRide+ składający się z dwóch sterowanych siłowników hydraulicznych, które kompensują zmiany masy podczas pracy. Te siłowniki można obsługiwać z kabiny, aby np. obniżyć przód traktora. Dzięki temu bez konieczności stosowania dodatkowego wyposażenia można zamontować lub odłączyć przedni obciążnik. Kolejnym unikalnym rozwiązaniem jest wychylna aż o 28 stopni w obu kierunkach dolna belka zaczepowa oraz przestawiany w pozycji poziomej w obu kierunkach o 12 stopni tylny TUZ. Dzięki tym rozwiązaniom podłączone narzędzie może poruszać się znacznie precyzyjniej na polach o wielu zakrętach lub nietypowych granicach. Ponadto, jeżeli w obszarze pracy znajduje się jakaś przeszkoda, narzędzie można skierować tak, aby ominęło przeszkodę bez opuszczania ciągnikiem właściwego toru jazdy.