W przyszłym miesiącu zadebiutuje na rynku nowa generacja ciągników New Holland T5S. Wiadomo, że otrzymają one ulepszoną przednią oś zapewniającą szybszą reakcję układu kierowniczego oraz nowe funkcje przekładni, w tym hamulec sprzęgła. Traktory będą miały też nową stylistykę nawiązującą do większych maszyn.

Polscy rolnicy polubili ciągniki serii T5S. Tylko w sierpniu br. do rąk właścicieli trafiło 26 maszyn T5.90S. Żaden inny model ciągnika nie osiągnął takiego wyniku. Dlatego mając na względzie popularność tych maszyn, wprowadzane są w nich zmiany drogą ewolucji a nie rewolucji. Celem tych zmian jest uzyskanie lepszych osiągów oraz poprawa komfortu. Na razie producent nie dzieli się dokładnymi informacji o maszynach. Wiadomo, że gamę będą tworzyły nie dwa, jak dotychczas, ale trzy modele o mocach 90, 101 i 110 KM. Przekładnia będzie oferowała po 12 biegów do przodu i po 12 do tyłu. Elektryczny rewers zapewni płynną zmianę kierunku jazdy bez załączania sprzęgła. Będzie można wybrać agresywności rewersu od niskiej, średniej do wysokiej. Przy pracach załadunkowych z ładowaczem pomocna będzie funkcja hamulca sprzężonego ze sprzęgłem „break to clutch”, która umożliwi zatrzymanie ciągnika oraz płynne ruszenie jedynie za pomocą pedału hamulca.

– Do modeli T5S będziemy oferować nowy ładowacz czołowy New Holland 635LU. W kabinie pojawi się nowy przełącznik wahadłowy do jednoczesnej obsługi zarówno ładowacza jak i do zmiany kierunku jazdy – informuje firma New Holland. – Aby prace załadunkowe przebiegały sprawnie, przednia oś będzie oferowała nie tylko wyjątkową zwrotność, ale zapewnia szybszą reakcję układu kierowniczego. Opcjonalnie będzie dostępna oś typu SuperSteer, która zapewnia operatorom większą zwrotność dzięki zmniejszonemu promieniowi skrętu.

Śladem większych ciągników New Hollanda, także mniejsze traktory T5S, otrzymały mocne oświetlenie ledowe wraz z opcjonalną lampą ostrzegawczą także wykonaną w technologii LED

Oficjalna prezentacja odnowionych modeli T5S odbędzie się w Clermont-Ferrand we Francji w dniach 7–10 października podczas targów Sommet de l’Elevage 2025. Nowe traktory będą dostępne u polskich dealerów w pierwszej połowie przyszłego roku.

Od przyszłego roku ciągniki T5S mają być dostępne z elektronicznym sterowaniem tylnego podnośnika Lift-O-Matic. Nową konstrukcję będzie miał przedni WOM, który zostanie wyposażony w mokre sprzęgło, co zapewnia większą wydajność, niższy poziom hałasu i dłuższe okresy między przeglądami. Jeżeli chodzi o układ hydrauliczny to w najbogatszej wersji pompa będzie w stanie dostarczać do 82 l/min. Zmiany wprowadzano również w kabinie. Pojawił się nowy cyfrowy zestaw wskaźników automatycznie dostosowujący jasność do oświetlenia otoczenia. Wyświetla on kluczowe dane dotyczące silnika i skrzyni biegów, a także informacje o zużyciu paliwa, obrobionym obszarze czy przebiegu pracy.

Nowo zaprojektowany układ wydechowy w kształcie litery U poprawia widoczność z kabiny

– Ciągniki T5S w najnowszej wersji będą mogły być dostępne z fabrycznie zainstalowanym systemem telematycznym i dożywotnią łącznością, umożliwiającym łatwe monitorowanie kluczowych parametrów maszyny, jej lokalizacji i wydajności – podaje New Holland. – Opcjonalne złącze Isobus klasy II umożliwi wymianę informacji między ciągnikiem a narzędziem. Od przyszłego roku ciągniki T5S będą mogły być wyposażone także w fabrycznie montowany system Autoguidance do automatycznego prowadzenia ciągnika. Będzie on współpracował z wyświetlaczem IntelliView IV Plus.