Holenderska firma BAM, która specjalizuje się m.in. w budowie dróg, mostów czy wiaduktów, opracowała w pełni elektryczny ciągnik elektryczny, bo jak podaje, potrzebowała takiego sprzętu a na rynku nie było dostępnego traktora o odpowiednich parametrach.

– Jednym z zadań naszego działu BAM Infra Materieel jest budowanie oraz modyfikowanie sprzętów i dostarczanie ich do projektów realizowanych w firmie BAM – mówi Diederik Tuin, kierownik w BAM Infra Materieel. – I tak właśnie było z ciągnikiem elektrycznym. Na rynku nie było modelu o odpowiednich parametrach, dlatego w naszym zakładzie w Nieuwleusen przekształciliśmy zamówione podwozie w wersję elektryczną, dokładając do niego akumulatory, silniki elektryczne i odpowiednie oprogramowanie.

Traktor pracuje teraz w porcie lotniczym Amsterdam-Schiphol i jest wykorzystywany do utrzymania infrastruktury wokół pasa startowego. Transportuje ciężki sprzęt budowany np. koparki oraz ciąga przyczepę ze szpulą wykorzystywaną do transportu kabli. Pełni również także funkcję mobilnego powerbanku zasilającego inne maszyny i pojazdy znajdujące się np. na placu budowy.