Tak przynajmniej wynika z badania Image Barometer 2024/2025 przeprowadzonego przez DLG, oceniającego zaufanie rolników do różnych marek m.in. z sektora maszyn rolniczych.

Badanie przeprowadzono w okresie od października 2024 r. do stycznia 2025 r. Uczestniczyło w nim 670 rolników z Niemiec. Zdecydowana większość, bo aż 90 procent prowadzi własne gospodarstwo rolne. Około 80 procent ma co najmniej tytuł magistra, ukończyło studia wyższe lub ma ukończone szkolenie uzupełniające w zakresie techniki, ekonomii lub ekonomii biznesowej. Średni wiek pytanego rolnika to 52 lata, a średnia wielkość badanego gospodarstwa w porównaniu z poprzednim badaniem wzrosła z 354 do 358 ha. Ankieterzy pytali rolników o znajomość poszczególnych marek, zadowolenie z danej marki, ocenę jej wizerunku czy to pod kątem innowacyjności czy komunikacji oraz lojalność wobec danej marki. Pierwsze miejsce przypadło marce Fendt, która w tym badaniu zdobyła 60 punktów na 100 możliwych. Taki sam wynik i pierwsze miejsce Fendt zajął również w poprzednim badaniu 2023/2024.

DLG Image Barometer

– Fendt dominował we wszystkich kategoriach, a jego wynik – jak informuje DLG – jest zbliżony do rezultatów takich gigantów z działu agrobiznesu, jak Bayer CropScience, BASF czy Volksbanken/Raiffeisenbanken.

Świetne wyniki marki Fendt to pokłosiem znakomitej zeszłorocznej sprzedaży ciągników tego producenta w Niemczech. Firma ta z wynikiem około 7400 traktorów zajęła pierwsze miejsce w wynikach rejestracji. Praktycznie co czwarty nowy traktor wprowadzony na rynek niemiecki w zeszłym roku pochodził z fabryki w Marktoberdorfie. Hitem sprzedażowym tego producenta były ciągniki z serii 700 Vario, a w szczególności 728 Vario, który z liczbą ponad 1500 rejestracji był najczęściej wybieranym modelem ciągnika w Niemczech.

Najczęściej rejestrowane fabrycznie nowe ciągniki w Niemczech w zeszłym roku