Grupa Iveco będzie miała nowego właściciela. Zostanie nim hinduski koncern Tata Motors, który jest właścicielem m.in. spółki Jaguar Land Rover. Transakcja o wartości około 3,8 mld euro ma być sfinalizowana w drugim kwartale przyszłego roku. Co to oznacza dla producenta silników FPT, który wchodzi w skład grupy Iveco?

Firma Iveco powstała równe 50 lat temu. Do stycznia 2022 roku było częścią koncernu CNH Industrial do której należy m.in. New Holland i Case IH. Potem została wydzielona i zaczęła funkcjonować jako Iveco Group, debiutując jednocześnie na giełdzie w Mediolanie. W skład grupy Iveco weszła wtedy m.in. firma FPT (Fiat Powertrain Technologies), która jest producentem silników o mocy od 42 do 1000 KM, układów napędowych oraz przednich i tylnych osi. Motory tej marki są stosowane w ciągnikach i maszynach rolniczych takich marek jak Case IH, New Holland, Steyr, Claas, Landini, McCormick, LS, Irum, Hattat, Antonio Carraro, BvL czy Horsch. Czy po zmianach własnościowych FPT dalej będzie dostarczał motory do zastosowań rolniczych? Hinduski koncern podkreśla, że dołoży wszelkich starań aby zachować tożsamość firmy FPT oraz utrzymać obecną strukturę organizacyjną. Dodaje, że w perspektywie krótkoterminowej nie planowane są żadne zmiany, jeżeli chodzi o ofertę i dostawy silników do sprzętu rolniczego.

FPT zatrudnia około 8000 pracowników. Posiada 10 zakładów produkcyjnych i 10 centrów badawczo-rozwojowych. Jest obecna z produktami w około 100 krajach świata.