Czołowi producenci sprzętu rolniczego stawiają na współpracę. Wedle podpisanego porozumienia SDF będzie budował dla amerykańskiego koncernu AGCO ciągniki rolnicze o mocy do 85 KM. Traktory będą sprzedawane w barwach Massey’a Fergusona.

– Jesteśmy dumni, że mamy takiego partnera jak SDF, który podziela naszą pasję służenia rolnikom na całym świecie. To partnerstwo – jak mówi Luis Felli, wiceprezes i dyrektor generalny Massey’a Fergusona – wzmocni pozycję naszej marki na całym świecie w segmencie ciągników o niskiej i średniej mocy, umożliwiając nam zapewnienie większej liczbie rolników prostego, niezawodnego  sprzętu o wysokiej jakości.

Nowe modele ciągników mają dołączyć do oferty w połowie tego roku. Będą oferowane z różnymi układami napędowymi, aby móc sprostać różnorodnym potrzebom klientów i rynków niemal całego świata. AGCO oczekuje, że odświeżona oferta Massey’a Fergusona pomoże zwiększyć udział tej marce w rynku w segmencie ciągników o mocy do 85 KM.

– Cieszymy się, że osiągnęliśmy porozumienie, które podkreśla efektywność zintegrowanego systemu produkcyjnego SDF we wszystkich naszych zakładach – skomentował Alessandro Maritano, dyrektor handlowy SDF. – Ta umowa potwierdza wartość naszej wiedzy specjalistycznej i know-how w zakresie projektowania i produkowania własnych kluczowych komponentów, zapewniając doskonałość i innowacyjność na całym świecie.

Wchodząca w skład koncernu SDF marka Deutz-Fahr zajęła pierwsze miejsce w badaniu Dealer Satisfaction Index (DSI) 2024. Wyniki pod koniec zeszłego roku ogłosiła międzynarodowa organizacja CLIMMAR. Deutz-Fahr odnotował średni wynik na poziomie 14,3, co stanowi poprawę o 1 punkt w porównaniu z poprzednim tego typu badaniem. Warto dodać, że trzy lata temu Deutz-Fahr zajmował trzecie miejsce w rankingu. Teraz marka uzyskała wysoką pozycję w rankingu głównie dzięki wysokiemu wynikowi, uzyskanemu w dziale „Marketing” (14,4 punktu) oraz w sekcji „Relacje Dealer-Producent” (15,1 punktu), co dowodzi skuteczności zastosowanej strategii, ukierunkowanej na wsparcie sprzedaży i skuteczną współpracę z siecią dealerską.

Badanie DSI jest coroczną ankietą przeprowadzaną przez organizację CLIMMAR i stanowi szczegółową ocenę relacji między producentami i dealerami. Zeszłoroczna ankieta, przeprowadzona w okresie od 4 kwietnia do 31 maja, składała się z 15 sekcji i 73 pytań. W badaniu wzięli udział dealerzy z 11 europejskich krajów.