W dniu 25 maja w bawarskim Mühldorf am Inn firma Fliegl świętowała jubileusz pięćdziesięciolecia działalności. Jedną z atrakcji tego wydarzenia była pierwsza oficjalna prezentacja ładowarki przegubowej Fliegl 25-27. Powstanie tej maszyny to efekt przejęcia kilka miesięcy temu praw do produkcji holenderskich ładowarek marki Kaweco.

Ładowarka Fliegl 25-27 powstała na bazie ładowarki Kaweco. Napędza ją trzycylindrowy japoński silnik Yanmar, który „produkuje” 37 koni mocy. Zastosowanie takiego motoru w połączeniu z pompą hydrauliczną o wydatku 51 l/min pozwoliło uzyskać maszynie maksymalny udźwig rzędu 1850 kg. Wytrzymałość przy podnoszeniu takich ciężarów gwarantuje m.in. zastosowanie osi jednych marki Comer o nośności do 8 ton!

Fliegl będzie produkował miniładowarki

Dowiedz się więcej

– Ładowarka jest w stanie podnosić ładunki na wysokość 2,90 m. Nawet przy takim ciężarze – jak informuje firma Fliegl – maszyna stabilnie trzyma się podłoża, co jest zasługą wysokiej masy własnej wynoszącej 2,5 tony oraz nisko położonego środka ciężkości.

Maszyna ze standardowym ogumieniem ma 1,13 metra szerokości. Zastosowany w niej hydrostatyczny układ jezdny ma dwa zakresy prędkości 0–8 km/h oraz 0–20 km/h. Aby oszczędzać paliwo maszyna otrzymała system Automotive ECO, dzięki któremu przy relatywnie niewysokich obrotach silnika uzyskiwana jest odpowiednia wydajność hydrauliki roboczej. To rozwiązanie wpływa także na ograniczenie hałasu.

Pierwsze ładowarki powstały w zakładzie Fliegl Grünlandtechnik w Kirchdorf, w którym produkowane są przyczepy zbierające i objętościowe Cargos. Zbudowano je wykorzystując wiele części pozostałych po ładowarkach Kaweco. Niemiecki producent liczy, że w tym roku powstanie nawet 80–100 takich maszyn. Zapowiada, że w późniejszym terminie oferta modeli ładowarek zostanie rozbudowana. W przyszłości Fliegl planuje również wprowadzenie na rynek ładowarki elektrycznej. Cena ładowarki Fliegl 25-27 została ustalona na 48 000 euro netto (ok. 204 tys. zł netto).