We Francji powołane zostało konsorcjum o nazwie Arhystote, któremu przewodzi zakład AGCO Beauvais, w którym produkowane są ciągniki Massey Fergusona. Jego celem jest opracowanie nowej generacji ciśnieniowych zbiorników służących do przechowywania wodoru, które znajdą zastosowanie w traktorach zasilanych takim paliwem.
Oprócz AGCO w skład konsorcjum weszły francuskie organizacje, instytuty oraz firmy, takie jak: Cetim, IPC, IFTH, Raigi i OliKrom. Cetim to centrum techniczne dla przemysłu mechanicznego. W projekcie ma wnieść wiedzę techniczną w zakresie projektowania i produkcji zbiorników z materiałów termoplastycznych. Centrum techniczne IPC zajmuje się opracowaniem innowacyjnych powłok zbiorników wykonanych na bazie materiałów kompozytowych pochodzących z recyklingu. Z kolei IFTH, czyli Francuski Instytut Włókiennictwa i Odzieży, opracuje formułę procesu przędzenia i formowania tworzyw. Firma Raigi będzie odpowiadała za opracowanie płaszczy do zbiorników, a OliKrom przygotuje farby niewrażliwe na wodór i drgania. Cały projekt będzie składał się z ośmiu etapów, obejmujących analizę, produkcję i testy zbiorników.
– Ciągnik Massey Ferguson na wodór mający zerową emisję spalin powstanie do 2026 roku – zapowiada Frédéric Cavoleau, wiceprezes ds. inżynierii zakładu AGCO w Beauvais we Francji. – Będzie bazował na platformie ciągnika o średniej mocy. Jego siłę będzie stanowił silnik AGCO Power. Układ chłodzenia, przekładnia czy hydraulika będą podobne do tych stosowanych w traktorach wysokoprężnych. Nowo opracowane zbiorniki na wodór zostaną umieszczone w ciągniku pod kabiną.
Projekt Arhystote uzyskał już dofinansowanie w wysokości 4,4 mln euro od państwa francuskiego w ramach programu Francja 2030, realizowanego przez ADEME, czyli Agencję ds. Transformacji Ekologicznej.