Firma Claas rozszerza ofertę kombajnów serii Trion o największy model 760. Dysponuje on mocą 507 koni, a jego zbiornik ziarna ma 13 500 litrów pojemności. Maszyna będzie dostępna także w wersji Terra Trac z gąsienicowym układem jezdnym.

Kombajny Trion są produkowane od czterech lat. Firma Claas uznała, że to najlepszy moment na rozszerzenie gamy tych maszyn o model, który będzie w stanie osiągać wyższą od pozostałych wydajność. Aby to było możliwe zastosowano w nim mocną jednostkę napędową, którą jest sześciocylindrowy 12,4-litrowy silnik MAN D26 generujący 507 KM. Moc silnika jest dostosowywana do aktualnego zapotrzebowania, dzięki systemowi Dynamic Power. To rozwiązanie gwarantuje nie tylko wydajną pracę, ale i oszczędność paliwa dochodzącą do 10 procent. Kombajn ma być oszczędny także podczas przejazdów po drogach, a to dlatego, że gdy osiągnie prędkość maksymalną 30 km/h, obroty silnika są automatycznie redukowane do niższego poziomu 1600 obr./min. Wydajne chłodzenie motoru gwarantuje taki sam jak w kombajnach Lexion system Dynamic Cooling. Jego częścią jest wentylator silnika, który ma zmienne obroty i dostosowuje się do warunków pracy, w efekcie czego – jak zapewnia producent – udaje się oszczędzić nawet do 15 kW mocy.

Nowy topowy model Trion 760 jest napędzany silnikiem MAN D26 o pojemności 12,4 litra i mocy 507 KM
*wszystkie kombajny będą dostępne w wersji gąsienicowej Terra Trac. Modele Trion 720-750 dostępne także w wersji górskiej Montana ze zbiornikiem ziarna o pojemności 11 000 litrów

Claas Trion 760 to kombajn hybrydowy z dwoma osiowymi rotorami mającymi 445 mm średnicy i 4200 mm, przed którymi znajduje się bęben przyspieszający APS o średnicy 450 mm oraz bęben młócący, który ma 600 mm średnicy i 1420 mm szerokości. Ziarno czyszczone jest na sitach zajmujących 5,1 m2 powierzchni. Zastosowano tutaj system czyszczący Jet Stream z długim kanałem napowietrzającym i dmuchawą turbinową. Charakterystyczne przy tym rozwiązaniu są dwa kanały przepływu powietrza. Jest to istotne chociażby dlatego, że górny przepływ jest w stanie wydmuchać plewy, nim osiądą na sitach, co w znaczący sposób zmniejsza ich obciążenie i zwiększa wydajność. Oczyszczone ziarno kierowane jest do zbiornika, który ma 13 500 litrów pojemności.

Nowością w kabinie jest radio Apple CarPlay i Android Auto z 6,75-calowym wyświetlaczem dotykowym oraz wyprowadzenie złącza sprężonego powietrza do czyszczenia wnętrza

Nowy Trion może być wyposażony w system Cemos Automatic, który automatycznie dostosowuje pracę kombajnu do panujących warunków zapewniając optymalne ustawienia podzespołów. System monitoruje plon, jakość i wilgotność materiału. Reaguje w przypadku zmiany tych parametrów samoczynnie dostosowując prędkość jazdy, optymalizując ustawienia młocarni, układu separacji i czyszczenia. Dzięki temu maszyna osiąga optymalną wydajności przy niskich stratach. System radzi sobie z różnymi rodzajami upraw – od zbóż, poprzez rzepak i kukurydzę. Przejście między nimi jest płynne i nie wymaga żmudnych regulacji. Cemos Automatic jest oferowany w trzech pakietach: Auto, Auto Plus i Auto Professional.

Firma Claas wprowadziła zmiany w modelu Trion 750, który otrzymał nowy silnik. Stosowaną dotychczas jednostkę Cummins L9 o pojemności 8,9 litra i mocy 435 KM zastąpił 12,4-litrowy silnik MAN D26 o mocy 466 KM. W tej maszynie, podobnie jak w modelu Trion 760, montowany jest teraz seryjnie znany z Lexionów system Dynamic Cooling z poziomym układem chłodzenia i zmiennym napędem wentylatora.

Claas Trion 760 może być wyposażony w system Cemos Automatic, który automatycznie dostosowuje pracę kombajnu do panujących warunków zapewniając optymalne ustawienia podzespołów roboczych

Do kombajnu będą dostępne różne poziomy wyposażenia. Poziomy te różnią się zakresem dostępnych opcji i funkcjonalności. Na wyposażeniu maszyny ma znaleźć się radio Apple CarPlay i Android Auto z 6,75-calowym wyświetlaczem dotykowym z DAB+ wraz z opcjonalnym subwooferem i Bluetooth. W kabinie ma być wyprowadzone złącze sprężonego powietrza z pistoletem pneumatycznym do szybkiego i łatwego czyszczenia wnętrza. Dla wygody operatora w kabinie mają być dostępne liczne schowki m.in. w lewym słupku B oraz nowe oświetlenie. Także oświetlenie zewnętrze maszyny, w porównaniu do innych kombajnów serii Trion, zostało zoptymalizowane i bazuje teraz na lampach ledowych.