Wóz asenizacyjny Joskin X-Trem2 TX ma unikalną budowę. Oparto go bowiem na wąskiej ramie środkowej, która ma tylko 80 cm szerokości. Dzięki temu możliwy stał się montaż potężnych kół o rozmiarze 800/60R32 lub 800/65R32, które pozwalają rozłożyć ciężar na dużej powierzchni. Dzięki temu maszyna powinna poradzić sobie nawet z rozlewaniem gnojowicy na łąkach torfowych czy obszarach podmokłych.
Joskin X-Trem2 TX to wóz klasy premium. Przeznaczony jest do dużych gospodarstw, przedsiębiorców rolnych czy firm usługowych. Jego zbiornik ma 2,20 metra średnicy i mieści do 30 510 litrów pojemności. Aby tak potężna maszyna delikatnie obchodziła się z glebą porusza się na trzech osiach, na których są zamontowane opony, które mają 80 cm szerokości i 1,8 metra wysokości. Dało się je zastosować, dzięki unikalnej konstrukcji. Wóz ma bowiem taką budowę, że zbiornik, który jest wykonany ze stali HLE o wysokiej granicy plastyczności, jest przyspawany do ramy na całej długości. Ta rama ma tylko 80 cm szerokości i jest bezpośrednio połączona z dyszlem, co pozwala na przenoszenie wszystkich sił trakcyjnych przez konstrukcję, a nie przez zbiornik. Rama jest w całości ocynkowana, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, co gwarantuje jej maksymalną ochronę przed korozją.

– Maszyna jest standardowo wyposażona w hydrauliczne zawieszenie Hydro-Tridem, które jest oparte na zasadzie naczyń połączonych. Łączy bowiem siłowniki z jednej strony w obiegu zamkniętym, zapewniając optymalną stabilność boczną. Rezultatem są mniejsze przechyły podczas pokonywania zakrętów lub wzniesień, równomierny rozkład nacisku na wszystkie koła i lepsza ochrona gleby. Dla operatorów oznacza to płynną i komfortową jazdę, nawet przy dużych prędkościach – informuje firma Joskin.

Do wozów X-Trem2 TX producent oferuje trzy rodzaje pomp – próżniowe, krzywkowe oraz Vacu-Storm łączące zasysanie próżniowe i tłoczenie przez pompę odśrodkową. Napełnienie zbiornika odbywa się z wykorzystaniem ramienia ssącego, które może współpracować z lejkiem, zbiornikiem naziemnym lub podziemnym. Możliwe jest także zasysanie gnojowicy z innego wozu transportowego. Do rozlewnia gnojowicy można wykorzystać różnego typu aplikatory czy rampy rozlewowe. Wóz X-Trem2 TX może być wyposażony w najnowsze rozwiązania rolnictwa precyzyjnego. Może posiadać czujnik NIR określający w gnojowicy zawartość azotu całkowitego oraz w formie amonowej, a także ilość fosforu, potasu oraz suchej masy. A znając zawartość tych składników odżywczych można podawać nawóz znacznie bardziej precyzyjnie.