Zanim Mercedes-Benz oficjalnie zaprezentował ciągnik systemowy MB trac, który mógł „wziąć na siebie” dodatkowe narzędzie, firma Kramer już taki traktor testowała. Był to model 1014 wyposażony w tak unikalne rozwiązania jak wszystkie koła skrętne czy odwracana pozycja kierowcy, ułatwiająca operowanie zainstalowanymi z tyłu narzędziami.
Pierwszy Kramer 1014 powstał w 1970 roku. Jeszcze w tym samym roku został zaprezentowany na targach DLG. Traktor wyróżniał się tym, że miał kabinę przesuniętą do przodu, dzięki temu uzyskano za nią przestrzeń do nabudowania osprzętu. To dawało możliwość stosowania różnych kombinacji narzędzi. Ten ciągnik miał cztery równe koła i 66 centymetrów prześwitu. Budził ogromne zainteresowanie, ale dopiero jesienią 1973 roku ruszyła jego produkcja. Na rynku były już wtedy dostępne inne ciągniki systemowe typu MB trac oraz Deutz Intrac, a to sprawiło, że zainteresowanie Kramerem był mniejsze od oczekiwanego. Pierwszy model sprzedał się w liczbie 20 sztuk. W tym traktorze pracował sześciocylindrowy wolnossący motor Deutz o pojemności skokowej 5662 cm³, który początkowo produkował do 105 koni mocy, a po modyfikacjach (Kramer 1014S) osiągał 112 KM.

Mocniejszy model 1014S także nie zdobył rynku. Kramer wyprodukował tylko 9 takich maszyn. Niemiecki producent nie zraził się. Wiedział, że rynek potrzebował mocniejszych maszyn, dlatego pod koniec 1974 roku opracował nową wersję traktora 1014TS o mocy 121 KM. Jego siłę stanowił sześciocylindrowy silnik Deutz o pojemności 6,1 litra. Jeżeli chodzi o możliwości traktora to dzięki zastosowaniu tandemowej pompy hydraulicznej marki Bosch o przepływie 43 l/min, na tylnym podnośniku można było unieść ciężar o masie 4 ton. WOM miał dwie prędkości: 540 i 1000 obr./min. Traktor otrzymał większą kabinę oraz system do jazdy wstecz z prawdziwego zdarzenia. Dlatego mocno zainteresował się nim sektor leśny, tym bardziej że wszystkie koła skrętne sprawiały że mimo dużych gabarytów (5,25 metra długości, 2,31 metra szerokości) traktor był zwrotny, a jego promień skrętu nieznacznie przekraczał sześć metrów. Ciekawe jest to, że w tym ciągniku wszystkie koła można było skierować w tym samym kierunku tworząc tzw. tryb kraba, który dzisiaj jest powszechnym rozwiązaniem stosowanym w ładowarkach teleskopowych.

Łącznie wyprodukowanych zostało 178 ciągników 1014TS, z tego 50 maszyn dostarczonych zostało do firm z sektora leśnego. Te ilości nie satysfakcjonowały producenta, który w lipcu 1980 roku zaprzestał produkcji tych ciągników, a firma Kramer skupiła się wtedy na sektorze maszyn budowlanych. W 1975 roku powstał jeszcze jeden model ciągnika 1014 dysponujący mocą 130 KM, ale ten traktor nie wszedł do seryjnej produkcji i powstał tylko jeden egzemplarz. Warto dodać, że Kramer jest obecnie częścią grupy Wacker Neuson i produkuje różnego typu ładowarki do zastosowań rolniczych i budowlanych.

W nowej serii BYŁ TAKI CIĄGNIK będziemy prezentowali unikatowe modele traktorów, ich historię i parametry. W miarę możliwości będziemy przedstawiali opinie użytkowników takich maszyn.